December 2006

Various: “Café del Mar - The Legend” (Café del Mar Music)

Genre(s): Documentaire

Bron: 2-DVD

Rubriek: 12/2006

Distributie: Café del Mar Music (www.cafedelmarmusic.com)

Café del Mar heeft een uniek product op de markt gebracht, “The Legend” genaamd. Het is een 2-DVD met daarop een documentaire over Café del Mar vanaf het prille begin in 1978 tot ‘nowadays’ en anderzijds ‘a magical walk’ over het eiland Ibiza. Beide DVD’s zijn fraai opgezet en ook het artwork van de verpakking is weer adembenemend mooi. Het is indrukwekkend te noemen om al het beeldmateriaal van ruim 25 jaar Café del Mar gebundeld in documentaireformat opgediend te krijgen. De documentaires worden voorzien van muziek uit de eigen stal, wat voor de juiste sfeer zorgt. Voor mensen die op Ibiza zijn geweest en/ of het befaamde café hebben bezocht is dit een fraai souvenir, welke blindelings aangeschaft kan worden. Kijk op www.cafedelmarmusic.com voor meer informatie.

Daedelus: “Denies The Day’s Demise” (Mush/ Dirty Loop)

Genre(s): Abstract Elektronica/ Experimental Breaks

Rubriek: 12/2006

Distributie: Dirty Loop (www.dirtyloop.com)

Daedelus is al jaren één van onze favoriete producers. Hij produceerde in het verleden al een schat aan briljant materiaal. Alfred Weisberg-Roberts aka Daedelus trekt de sound van zijn laatste album (“Exquisite Corpse” uit 2005) op sublieme wijze door. Zijn cinematische klankenpartijen worden veelal ondersteund met experimentele elektronica en breaks, maar op “Denies The Day’s Demise” gaat Daedelus dieper en breder. Zo krijg je tijdens “Bahia” onvervalste Braziliaanse tinten om je oren, welke aangevuld worden met dat kenmerkende Daedelus gevoel! Later blijken dit niet de enige Brazilian flava’s te zijn. Ook opvallend zijn de soms wat te rauwe zaagtanden/ geluiden die toegevoegd worden in de muziek. Echter, alleen al om de fraaie melodieën van Daedelus ga je van de muziek van deze getalenteerde producer houden. Hoogtepunten: “Bahia”, “Sawtooth EKG” en “Never None The Wiser”. De kwaliteit van de toptracks op het “Exquisite Corpse” album wordt bijna benaderd, maar zeker niet verbeterd. Nog een tip voor de liefhebber: probeer de muziek van Erast op Laboratory Instinct eens uit. Kijk op www.dirtyloop.com voor meer informatie over Daedelus.

Various: “Freedom Jazz Dance Book III” (Schema)

Genre(s): Nu-Jazz/ Latin-Jazz

Bron: 2-LP

Rubriek: 12/2006

Distributie: Lowlands Distribution (www.lowlands.be)

Deel 3 uit de betrouwbare “Freedom Jazz Dance Book” serie is een feit. Wederom krijg je allerlei dansbare, moderne jazz klanken geserveerd. Uiteraard weet Schema weer met een puike tracklist op de proppen te komen waarbij oude (lees: traditionele) en nieuwe invloeden elkaar moeiteloos weten te vinden. De diverse latin getinte jazztracks liggen uitermate lekker in het gehoor en zullen je zonder twijfel doen bewegen. Op de tracklist staan bijdragen van mensen en formaties als Timo Lassy (Ricky Tick Records), Quintetto Lo Greco, High Five Quintet, Soulstance en Gerardo Frisina. Helemaal leuk deze muziek! Kijk op www.ishtar.it voor meer informatie.

Various: “Choice By Roger Sanchez” (Azuli)

Genre(s): House Classics/ Latin & Afro-Funk/ Soul/ Electro-Boogie/ Disco

Rubriek: 12/2006

Roger Sanchez verwierf reeds begin jaren 90 faam door zijn vele releases op het beroemde Strictly Rhythm label uit New York. Onder vele aliassen als DV8, Logic, Transatlantic Soul en The Underground Solution, schudde hij clubhit na clubhit uit zijn mouw. Zijn echte doorbraak volgde echter pas in het nieuwe millennium. “Another Chance” uit 2001 werd het Ibiza thema van het jaar en bestormde ook de charts. De videoclip met de dame en haar opblaasbare hart zal vele houseliefhebbers nog vers in het geheugen staan. Na deze monsterhit volgde nog een klapper in de vorm van “You Can’t Change Me”, welke Roger Sanchez samen met Armand van Helden en super vocaliste N’Dea Davenport (van jazz-dance formatie The Brand New Heavies) opnam. Beide tracks komen van het uiterst succesvolle “First Contact” album, dat zeer goed verkocht is. Sinds deze doorbraak is het nooit meer stil geworden rondom ‘The S-Man’, zo hoste hij in Nederland al eens een zaal op de 2004 editie van Innercity en verscheen hij achter de decks op vele clubnights, party’s en festivals worldwide. Tevens startte hij in 2002 zijn eigen Stealth Records label, waarop hij hits als “Turn On The Music” en “Lost” de wereld in slingerde. Tijdens dit nieuwe hoofdstuk uit de “Choice” serie laat Roger Sanchez zijn favoriete classics, inspiratiebronnen en andere interessante muziek passeren. Hij doet dit in gemixte vorm, wat we met de uiteenlopende muziekgenres een compliment waard vinden. Schijf 1 begint met een flauwe track van Chakachas vol hijgmomenten. Echter bij een funky jazz-dance track als “New Bell” van Manu Dibango zitten we op het puntje van onze stoel. Kwaliteit! De zomerhit van Till West & DJ Delicious (te weten “Same Man”) blijkt een ordinaire rip-off, met als referentie B-Beat Girls’ “For The Same Man”, een disco meets electo-boogie fusie afkomstig uit 1983. CD1 verteld niet bepaald een indrukwekkend verhaal, maar diverse tracks zullen je opzeker aanspreken. Op schijf 2 wordt met Frankie Knuckles’ grijsgedraaide “Your Love” afgetrapt. Prima plaat hoor, maar deze hebben we al te vaak gehoord (vaak gecompileerd ook). Het is uitsluitend housemuziek dat de klok slaat op schijf 2. Het is goed dat Roger Sanchez voor onbekender werk van Mr. Fingers kiest. De vocalen tijdens Mr. Fingers’ “Distant Planet” zijn uiteraard verzorgd door Robert Owens, die later ook nog onder eigen naam voorbij komt met de track “Bring Down The Walls” (wederom een Fingers Inc. productie overigens; Mr. Fingers was Larry Heard’s solo project). Rickster’s “Night Moves” zal je bekend in de oren klinken doordat een vocaal gedeelte eind jaren 90 opdook in een (redelijke smaakvolle) club-trance plaat. Steve Pointdexter’s “Computer Madness” klinkt brak en ouderwets, maar is nog steeds een gemogen item op de 2e hands platenmarkt. “Let Me Show You Love” van Romanthony is een heerlijke plaat met een simpel thema, kronkelende ritmes en uiteraard met de Prince-connectie, met wie Romanthony vaak vergeleken is door zijn typerende en vergelijkbare stem. Na (voor de liefhebber) bekende tracks van Blunted Dummies, Bobby Konders & Massive Sounds, Lil’ Louis & The World, Joey Beltram (met het onovertroffen “Energy Flash”) en LNR, kunnen we spreken van een prima compilatie, al zal niet iedere liefhebber van classics hier haar/ zijn vertier vinden. Het zijn classics uit de jaren 80 en begin jaren 90 die een clubgevoel hebben, maar niet de pit bevatten van de Europese sound die eind jaren 80 opbloeide (Beltram uitgezonderd). Wij raden aan om deze 2-CD eerst aan een luisterbeurt te onderwerpen alvorens tot koop over te gaan. Beste tracks: Joey Beltram’s “Energy Flash”, Manu Dibango’s “New Bell” en B-Beat Girls’ “For The Same Man” (de basis van Till West & DJ Delicious’ zomerhit “Same Man”). Release zal in januari 2007 zijn.

Q-Project: “Renaissance Man” (Hospital Records)

Genre(s): Drum & Bass

Rubriek: 12/2006

Distributie: Hospital Records (www.hospitalrecords.com)

Deze mix CD van Jason Greenhalgh aka Q-Project is om je vingers bij af te likken. Hij mixte 18 eigen producties, waaronder 1 remix van Total Science voor zijn “Living With Beaker”, aan elkaar en houdt de druk goed op de ketel. Q-Project grossiert in bassline based drum & bass met redelijk wat melodische inbreng. De diversiteit van het materiaal is flink te noemen en alleen al daarom overtuigd deze mix van het eerste tot het laatste moment. Na een track of 10 wordt de sound wat rauwer en hoekiger, maar gelukkig blijf je ook subtiele invloeden opmerken. Door de diverse kruiden in de drum & bass blijft deze mix spannend en kwalitatief is alles ook dik in orde. Kijk op www.hospitalrecords.com voor meer informatie.

Various: “Café Solaire 11” (Soulstar)

Genre(s): Downtempo/ (Deep) House

Rubriek: 12/2006

Distributie: LC Music (www.lcmusic.com)

Het motto van deze langlopende serie valt binnen de categorie ‘niets nieuws onder de zon’. Men blijft zich steevast concentreren op het vullen van 1 schijfje met downtempo/ chill-out en 1 schijfje met (deep) house, soms aangevuld met electro tinten. Op disk 1, die samengesteld is door William ‘Harley’, komt redelijke chill-out muziek voorbij van Christophe Goze (Bar De Lune), Jens Buchert, Enigmatic en Bloomfield. Disk 2, gemixt door Lucia ‘Lucy Bee’ Barbiero, bevat interessanter materiaal van onder andere Rocco, Soul Central, Copyright feat. Song Williamson, Mood II Swing, Lucky People en Roland Clark. Kijk op www.soulstarrecords.com voor meer informatie. Check deze compilatie vooral om de gemixte 2e schijf!

Various: “Om - Winter Sessions” (Om Records)

Rubriek: 12/2006

Distributie: LC Music (www.lcmusic.com)

Justin Martin en Johnny Fiasco stellen allebei in mixvorm een schijfje samen voor deze verse editie uit de ‘Winter Sessions’ serie. De muziek op deze 2-CD varieert van groovy, funky en soulful house tot electro-house en Chicago house met vleugjes garage (ritmisch gezien). Uitschieters van Jochen Trappe, The Bald & The Beautiful, Uneaq, Jay West, Sona feat. Ben Viguerie en DJ Disciple meets David Tort & DJ Ruff zorgen ervoor dat dit product niet in de collectie van liefhebbers van kwaliteitshouse mag ontbreken. Prima collectie van een prima label. Kijk op www.omrecords.com voor meer informatie.

Corinne Bailey Rae: “Corinne Bailey Rae” (EMI Music)

Genre(s): Nu-Soul/ Pop

Rubriek: 12/2006

Corinne Bailey Rae mag zeker één van de meest opvallende nieuwkomers van 2006 genoemd worden. Haar hitsingles “Put Your Records On” en “Trouble Sleeping” ken je ongetwijfeld na de vele ‘airplay’ het afgelopen jaar. Haar titelloze debuutalbum staat boordevol met liefdevolle soulful popsongs. Haar stem klinkt uniek, energiek en zuiver. De muziek zelf is vaak van een breekbaar karakter, maar daardoor erg gevoelig. “Call Me When You Get This” is een stuk dansbaarder en kan zich meten met de twee hits. Ook “Breathless” is erg goed door de gevoelige akkoorden! Al met al een prima debuutalbum! Kijk op www.corinnebaileyrae.com voor meer informatie.

Faithless: “To All New Arrivals” (Sony BMG Music Entertainment)

Genre(s): House/ Pop/ Chill-Out/ Elektronica

Rubriek: 12/2006

Distributie: Sony BMG Music Entertainment

Faithless’ nieuwste album “To All New Arrivals” is even wennen. In eerste instantie konden we de muziek niet bepaald waarderen, maar dit is een album dat je even een paar keer moet opzetten voordat de muziek begint in te werken. Buiten de redelijk goedkope cover voor “Lullaby” van The Cure, staan er genoeg leuke tracks op “To All New Arrivals”. “Music Matters” is een lekker chill out vs. house nummertje waarop Cass Fox de vocalen voor haar rekening neemt. Met “Nate’s Tune” wordt je op rustieke wijze voorbereid op de crossover track “I Hope”. “I Hope” transformeert zich van een downtempo track met Detroit techno invloeden tot een uptempo krakter met drum & bass breaks. Heel fraai plaatje. Het ‘spooky’ “Last This Day” bevat vocalen van Dido (de zus van producer Rollo), maar valt eigenlijk niet zo op op dit album. Het album golft als het ware van house-achtige tracks naar chill-out momenten met een poppy of elektronica inslag, maar is na een paar luisterbeurten zeker geen zwaktebod!

Various: “Home Cooking” (Sonar Kollektiv)

Genre(s): Downtempo/ Nu-Jazz/ Fusion/ Nu-Soul/ House/ Experimental

Rubriek: 12/2006

Wat een heerlijk idee weer van Sonar Kollektiv: stel een puike selectie tracks samen en laat prominente artiesten een recept uitschrijven om je eigen ‘soulfood’ te bereiden. Op “Home Cooking” draait het voor ons uiteraard vooral om de muziek. Naast nieuwer werk van Clara Hill, Georg Levin en The Slapped Eyeballers (waar Dimlite deel van uitmaakt), vinden we ook sublieme (instant) classics terug van bijvoorbeeld Extended Spirit en Platnum. Zo is “Solid Water” van Extended Spirit (2/6 deel van Jazzanova) een absoluut hoogtepunt op deze disk. SoulPhiction’s “Lovethang” is met haar jazzy hip-hop beat ook één van de grote trekkers op deze compilatie, net als de fusion sound van Georg Levin’s “Everything” (met dikke knipoog naar Roy Ayers) en Fat Freddy’s Drop met “Ray Ray”. Overig materiaal komt van namen als Deyampert, Micatone, Third Eye, Benny Sings en Meitz. Kijk op www.sonarkollektiv.de voor meer informatie.

Various: “Freshly Composted Vol. 2” (Compost Records)

Genre(s): (Tech)House/ Minimal/ Nu-Disco/ Nu-Jazz/ (Abstract) Hip-Hop

Rubriek: 12/2006

Deel 1 uit deze serie vonden wij een schot in de roos, maar na beluistering van het 2e deel uit de “Freshly Composted” serie zijn wij een stuk minder positief gestemd. Op deel staan 13 uiteenlopende tracks van artiesten als Muallem, Beanfield (geremixt door Carl Craig), Koop, Soil & Pimp, Harvey Lindo, Ben Mono, Marsmobil, Nova Dream Sequence en Koop. Het materiaal is goed, maar niet onderscheidend goed. Compost lijkt momenteel een beetje zoekende naar de vorm, moeten we constateren. Positieve uitschieters zijn voor ons de Moodymann mix voor Alif Tree’s “Forgotten Places” en de Tony Nwachukwu remix voor Karma’s “Are We?” (met vocalen van Michelle Amador). Leuke CD, maar niet de kwaliteit die we normaal van Compost verwachten. Kijk op www.compost-rec.com voor meer informatie.

Various: “Tea House” (High Note Taiwan)

Genre(s): Downtempo/ Lounge/ World Music/ Nu-Jazz

Rubriek: 12/2006

Distributie: LC Music (www.lcmusic.com)

Deze verzamelaar op het ons onbekende High Note (Taiwan) label bevat leuk materiaal van een (grotendeels) gedateerd karakter. Op de compilatie kun je eerst alle platen ongemixt beluisteren en op disk 2 krijg je ze nogmaals in gemixte vorm op je bordje. “Tea House” bevat vooral ‘world influenced’ downtempo muziek met een hoofdrol voor de ‘chakra-dub’ sound. Formaties en artiesten als Mystic Diversions, Boozoo Bajou, Mo’ Horizons, Cantoma, Projections, Chris Coco, A Reminiscent Drive, Gerardo Frisina en Lazybatusu weten deze compilatie kleur te geven. Vooral het wederhoren van Lazybatusu’s “R-Evolution” stemt ons erg tevreden. Deze track blijft door de uitstekende beats en het aanstekelijk thema een streling voor het oor!

DJ Shadow: “The Outsider” (Island/ Universal Music)

Genre(s): Funky Breakbeats/ Urban/ Trip-Hop/ Experimental Pop

Rubriek: 12/2006

Josh Davis aka DJ Shadow is een gevierd producer/ DJ. Hij is naast zijn solowerk ook actief betrokken bij het Quannum project (Mo’Wax label) en ooit was hij lid van de bekende formatie UNKLE. In 2002 leerden wij de muziek van DJ Shadow kennen door zijn langspeler “The Private Press”. Het legendarische “Six Days” draaien we nog steeds met regelmaat en is van ongekende schoonheid. In 2004 bespraken wij Shadow’s live DVD “Live! In Tune And On Time”, welke naast de ‘entertaining’ audio disk ook een vermakelijke live sessie in beeld bevatte. Op “The Outsider” verlegd DJ Shadow een beetje zijn koers. Naast de bekende funky breaks en trip-hop beats (nu ook aangevuld met blues), horen we ook commercieel getinte urban street music (veelal hip-hop getint), sfeervolle popmuziek in de traditie van groepen als Coldplay, maar ook vage dingen als de spring-rock van “Artifact” en rustmomenten als “Triplicate / Something Happened That Day” en “What Have I Done” (met vocalen van Christina Carter). Beste track: het vrolijke “Enuff” met Q-Tip & Lateef The Truth Speaker. Wat ons betreft is dit niet het beste werk dat wij van deze producer/ DJ hoorden, maar zeker ook geen zwaktebod. Check deze disk opzeker!

Various: “75 - Ten Years Of Mole Listening Pearls” (Mole)

Genre(s): (Poppy) Downtempo/ (Jazzy) Lounge/ Broken Beats

Rubriek: 12/2006

Distributie: Intergroove (www.intergroove.de)

Ter ere van haar 10-jarig bestaan brengt Mole Listening Pearls een verantwoord overzicht uit met materiaal van de uiteenlopende artiesten uit de Mole stal. Sommige van hen brengen al een tijd geen muziek meer uit via het label, maar komen gelukkig nog wel voor op deze terugblik. De-Phazz, Marcel, Yonderboi, Alphawezen, Audio Lotion, Naomi, Nor Elle, Calmstreet, Moodorama, Airmate, Geb.el, Lemongrass, Khoiba, Lahr, Wax Tailor, Homegrown; allemaal komen ze voorbij op deze gezellige verzamelaar, die naar onze mening niet het beste van het label bevat, maar toch zeker goed wegluisterd. Na 22 tracks weet je zonder meer dat je waar voor je geld krijgt. Kijk op www.mole.de voor meer informatie.

BT: “This Binary Universe” (DTS Entertainment)

Genre(s): Ambient/ Downtempo/ Elektronica

Bron: CD/ DVD

Rubriek: 12/2006

Distributie: DTS Entertainment (www.dts.com)

Brian Wayne Transeau aka BT mag gelden als één van de meest getalenteerde danceproducers ‘around’. Met zijn epische progressive trance stal hij eind jaren 90 de harten van alle danceliefhebbers en trakteerde hij op instant classics als “Godspeed” en “Mercury & Solace”. Zijn ‘production skills’ mogen als buitengewoon goed bestempeld worden, wat zich vertaald in een zuivere, diepgaande, tot in de puntjes uitgewerkte detailmuziek, zonder de luisterbaarheid om zeep te helpen! Op dit nieuwe album, “The Binary Universe” genaamd, gaat BT nog een stap verder. Hij laat een ambient meets elektronica geluid horen dat uiterst behaaglijk klinkt, mooi uitgewerkt is en vooral rustgevend werkt. Het doet me denken aan de rustige tracks van Anders Trentemøller op zijn recente debuutalbum, dat onlangs op Poker Flat verscheen. Vreemd is het dan ook niet dat BT zijn complimenten voor Trentemøller’s muziek uitte. De (slechts) 7 lange tracks (allemaal tussen de 8 en 15 minuten) op dit album worden subliem opgebouwd en gaan niet snel vervelen. Conclusie: “This Binary Universe” staat bol van de kwaliteitsmuziek, al moet je wel van rustieke soundscapes en elektronica houden om deze muziek te kunnen waarderen. Naast de audio CD kun je ook genieten van een DVD in DTS 5.1 Digital Surround. Kijk op www.btmusic.com voor meer informatie.

Various: “Exhibition 4” (Lost Language)

Genre(s): Progressive House & Trance

Rubriek: 12/2006

Distributie: Lost Language (www.lostlanguage.com)

Liefhebbers van het Hooj label, weten dat het oorspronkelijke sublabel Lost Language nog steeds muziek uitbrengt (inmiddels onafhankelijk). Deze vierde “Exhibition” verzamelaar is gemixt door Jay Burnett en Episodic. Beide jocks nemen een schijfje voor hun rekening. De muziek op “Exhibition 4” laat zich typeren als progressieve house met invloeden uit de trance, waarbij geregeld ruimte is voor vocale inbreng. De muziek komt van namen als Lustral (de classic “Everytime” wordt geremixt door Chocolate Unkle), Benz & MD, Pete Lazonby (zijn classic “Sacred Cycles” wordt geremixt door Derek Howell), Medway, 16B feat. Morel, Probspot en vele anderen! Dit is kwaliteitsmuziek op het gebied van trance, die wat ons betreft als maatstaf genomen mag worden. Luister eens Gill Norris’ “Forme”, welke op voortreffelijke wijze nieuw leven ingeblazen wordt middels de remix door Shiloh & Micah of een ander hoogtepunt van de producer Koala: “Optiflex” genaamd. Na beluistering van deze tracks zul je snappen waarom wij enthousiast zijn over deze compilatie. Kijk op www.lostlanguage.com voor meer informatie.

Badly Drawn Boy: “Born In The U.K.” (EMI Records)

Genre(s): Pop/ Rock

Rubriek: 12/2006

Damon Gough aka Badly Drawn Boy kennen wij vooral van zijn werk voor XL Recordings. De gevoelige song “Fall In The River” op zijn album “The Hour Of Bewilderbeast” uit 2000 staat nog vers in ons geheugen. Sindskort released hij zijn muziek dus via EMI. Op dit nieuwe album “Born In The U.K.” staat onder andere het schitterende “Nothing’s Gonna Change Your Mind”, dat al regelmatig te horen is geweest op 3FM. Deze prachtige song heeft het in zich om uit te groeien tot een megahit. Het is dan ook veruit de uitschieter op deze langspeler. Het album bevat (kort door de bocht) goed in het gehoor liggende, Brits klinkende pop/ rock nummers met veel gevoel en her en der emotierijk. “Promises” is nog zo’n mooi voorbeeld van de kwaliteiten van Badly Drawn Boy en zo staan er nog een aantal sublieme tracks op “Born In The U.K.”. Voor de liefhebbers van sfeerpop is dit een aanrader. Kijk op www.badlydrawnboy.co.uk voor meer informatie.

Greenskeepers: “Polo Club” (Om Records)

Genre(s): Pop/ Rock/ House/ Elektronica/ Funk/ Disco

Rubriek: 12/2006

Distributie: LC Music (www.lcmusic.com)

We spraken laatst nog over de verbreding van de stijlen die het Om label uit San Francisco brengt. De groep Greenskeepers, bestaande uit leden Nick Maurer, James Curd, Mark Share en Coban Rudish, is daar weer zo’n voorbeeld van. De heren brachten al eens een album uit via het bekende Classic label. Het album vangt aan met springerige, uptempo pop/ rock met een Amerikaanse doorklank. Titelsong “Polo Club” is energiek en laat dus een heel ander geluid horen als degene die je verwacht bij dit label. Het album bestaat uit 2 delen: disk 1 is het originele album en disk 2 bevat een bonus mix door bandlid James Curd met veel remix materiaal erin verwerkt. Het originele album bevat nogal veel diversiteit. Pop en rock wordt moeiteloos met elektronica, funk,disco en house vermengd. Het resultaat is niet altijd even sterk, maar vermakelijk is het zeker. “Martini Lunches”, dat een beat bevat welke lijkt op Salt ‘n’ Pepa’s “Push It”, klinkt lekker vrolijk en is wat ons betreft de positieve uitschieter op disk 1. Voor de house liefhebber valt er op disk 2 meer te genieten. De GK-sound is duidelijk geïntegreerd in de diverse house mixen, maar toch is het uitstekend materiaal voor DJ’s. Beste track op disk 2 is de GK remix voor East Coast Boogiemen feat. DJ Heather’s “Picture Of You”. Kijk op www.om-records.com voor meer informatie.

Ajello: “Spasm Odyssey” (Mantra Vibes)

Genre(s): (Electro) House

Rubriek: 12/2006

Distributie: Expanded Music

We hebben de Italiaanse producer Luca Roccatagliati aka DJ Rocca erg hoog zitten door zijn sublieme werk als Artless. Met zijn Ajello project, dat hij samen met Fabrizio Tavernelli produceert, weet hij ons een stuk minder te boeien. De electro-house klinkt weliswaar helemaal van deze tijd, maar echt briljant willen we dit niet noemen. Het album vangt aan met een valste start bij track 2. Je krijgt daarbij werkelijk foeilelijke vocalen te horen welke roepen “I Wanna Be Italian Too”. Het daarop volgende “Amore Alieno” klinkt erg leuk, maar is grotendeels gebaseerd op elementen uit de house classic “Quadrophonia”. Het overige materiaal is vermakelijk, maar mist de echte klasse. Jammer, want deze producer heeft zich al heel vaak bewezen! Kijk op www.mantravibes.com voor meer informatie.

Various: “Dirt Crew Presents Collection 01” (Dirt Crew)

Genre(s): (Tech) House/ Minimal/ Nu-Disco/ Neon-Trance

Rubriek: 12/2006

Er zijn momenteel weer veel verschuivingen in danceland waarneembaar. Zo zijn de zogenaamde neon-trance en moderne disco bezig aan een opmars. Beide genres vinden elkaar op deze toffe 2-CD verzamelaar. Dirt Crew is een project en label van producers Peter Gijselaers en Felix Eder. Het label leerden we kennen middels de James Flavour (alias van Felix Eder) release “Da Ride”, waarvan wij de Jimpster remix grijs hebben gedraaid dit jaar. Deze track staat uiteraard ook op deze ongemixte verzamelaar. Leuke extra’s zijn alle exclusieve tracks van formaties als Tigerskin, Adultnapper, Sasse en Thugfucker. Aangevuld met materiaal van Martinez, Break 3000 (ook een bekend project van Peter Gijselaers) en een remix van Dominik Eulberg voor Dirt Crew, zit het met de kwaliteit op deze verzamelaar wel snor. Kijk op www.dirtcrew.net voor meer informatie.

Archief CD-recensies & VINYL-recensies