November 2003

Various: “I Like It - Volume 1” (Compost Records)

Genre: Electro/ Pop/ Soul/ Hip-Hop (Instrumental)/ Ambient/ (Latin) Jazz

Datum: 11/2003

Een leuk nieuw concept op Compost Records: geef 4 muziekkenners de mogelijkheid om hun 4 ‘alltime favourite tracks’ te selecteren voor een compilaties en het wordt gegarandeerd feest. Op deel 1 zijn het DJ Hell, Peter Kruder, Michael Reinboth (Compost) en Theo Thönnessen die hun favorieten presenteren. Dit zorgt voor een uitgebalanceerd en vooral diverse selectie waarbij je als muziekliefhebber in het algemeen niet hoeft te twijfelen aan de kwaliteit. Beste nummers: C.O.D. met “In The Bottle”, verrassende ‘poppy’ electro uit de jaren 80 en “Wonderland” van Alexander Hope / Blaze, erg prettig!

Ferry Corsten: “Right Of Way” (Tsunami/ Purple Eye)

Genre: Trance/ Electro

Datum: 11/2003

Distributie: Zomba Distribution

Eind oktober waren wij al getuige van een prima ‘live in concert’ feest van Ferry Corsten in de Heineken Music Hall te Amsterdam. Dit feest was ter ere van dit artiestenalbum van Ferry Corsten, “Right Of Way”. Op “Right Of Way” kun je enkel zeer goed geproduceerde trance- en sfeerkrakers vinden. Opener “Sublime” was ook al te horen op het feest zelf (als ik me niet vergis in samenwerking met The Thrillseekers) en de singles “Punk” en “Rock Your Body, Rock” ontbreken natuurlijk ook niet. De sound op het album is wat meer richting de electro en ‘poppy’ kant gegaan, maar nog steeds ligt de fraaie epische trancekant van Ferry er dik bovenop! Een geweldige combinatie als je het mij vraagt. Titeltrack “Right Of Way” is echt mega aanstekelijk. Het doet me een beetje denken aan de recente remix van Ferry voor Pilote’s “Leaving The Sun”, maar dan zonder vocals. De electrotrack “It’s Time” is ook totaal geen misser en bevat een onweerstaanbaar refrein (een beetje de melodie van Olive’s “You’re Not Alone”)! Met de uptempo broken beats van “In My Dreams” wordt dit fraaie debuutalbum (onder zijn eigen naam Ferry Corsten) afgesloten! Die laatste track doet je trouwens direct terugverlangen naar de tijd dat Chicane nog topproducties afleverde! De melodie zelf zal je echter direct aan Jam & Spoon (“Find Me”) doen denken. Kortom: wij zijn helemaal onder de indruk van dit trancegetinte album. We missen alleen de track “Indigo”, een erg lekkere 12” release die de luisteraar hier wordt onthouden!

Amp Fiddler: “Waltz Of A Ghetto Fly” (Genuine Article)

Genre: Nu-Soul

Datum: 11/2003

Amp Fiddler is iemand met een flinke staat van dienst. Hij werkte al samen met Lucy Pearl, The Brand New Heavies, Prince, Maxwell en George Clinton. Na twee singles is hier dan zijn debuutalbum “Waltz Of A Ghetto Fly”. Verwacht veel ‘jumpy’ nu-soul, te vergelijken met Dwele, maar wel iets meer uptempo. Naast een fraai stemgeluid is ook de muzikale onderbouwing op deze CD dik in orde. Net als op het Dwele album (“Subject”, uitgebracht via Virgin, een aanrader) is ook hier de intro weer briljant! De afsluitende titeltrack is wellicht het mooiste op dit fraaie album (waarop ook de intro gebaseerd is), maar ook “Dreamin’” en het subtiele “Possibilities” zijn erg goed te pruimen. Een succesvol debuut!

T.Raumschmiere: “Radio Blackout” (Novamute)

Genre: Punk/ Techno/ Electro

Datum: 11/2003

T.Raumschmiere, Marco Haas, is een ware trend geworden in de afgelopen maanden! De track “Monstertruckdriver” is een enorme hit in de jeugdsoos en lijkt nu ook de nationale radiostations te gaan bereiken! De B-kant van die single, “The Game Is Not Over” met vocalen van Miss Kittin, is wellicht nog beter dan de eerder genoemde track, maar wordt lang niet zo vaak voor compilaties gebruikt. De overige tracks op dit album zijn over het algemeen wat rustiger, maar stralen wel diezelfde ‘smerige’, rauwe punk meets techno en electro sfeer uit. Met een nieuwe single uit, “Rabaukendisko”, is de trend rondom deze act nog lang niet voorbij!

Various: “The Herbaliser - Herbal Blend” (Ninja Tune)

Genre: Hip-Hop/ Soul/ Trip-Hop/ Classics

Datum: 11/2003

The Herbaliser behoeft al lang geen introductie meer. ‘Herbal Blend’ biedt ons een kijkje in de persoonlijke collectie van The Herbaliser. Je krijgt dan ook veel ‘high quality’ hip-hop en trip-hop (met hier en daar een vleugje soul) te horen. Deze compilatie bevat buiten diverse classics van onder andere Deee Lite ook nog diverse eigen producties (waaronder ook remixen). Een aanrader voor de liefhebbers van de Ninja Tune sound (en in het bijzonder die van The Herbaliser).

Various: “Disco D - A Night At The Booty Bar” (Tommy Boy)

Genre: Ghettotech

Datum: 11/2003

Ja ja, een nieuw genre op deze site. Ghettotech is sinds een tijdje ‘hot’ onder het urban publiek. Het is een uptempo kruising van hip-hop, electro en house (gabber snelheid). Heel apart, maar zeker fijn om naar te luisteren. Disco D laat in een klein uurtje maarliefst 30 tracks voorbij komen, waaronder veel eigen werk. Ook genre grootheid DJ Assault komt aan het woord met de track “Ass-N-Titties”. Al met al een leuke kennismaking met dit genre waar we al veel over gelezen hadden!

Lotek Hi-Fi: “Lotek Hi-Fi” (Big Dada)

Genre: Hip-Hop/ Dub/ Reggae/ Breaks

Datum: 11/2003

Lotek Hi-Fi komt hier met een zeer kort album (van krap 30 minuten). Ondanks de korte duur krijg je toch 9 sterke tracks te horen. De tracks zijn hip-hop getint met invloeden uit de dub/ reggae. Tijdens “Percolator” krijgen we ook nog eens onvervalste UK Garage te horen. “Inner Storm” is een gevoelige, sfeervolle track die erg fijn klinkt. Na 9 nummers kunnen we spreken van een prima, maar toch wel kort album!

Freq Nasty: “Bring Me The Head Of Freq Nasty” (Skint Records)

Genre: Breaks

Datum: 11/2003

Freq Nasty is een naam die heel goed bekend staat in de kleine, maar fijne breaks scene. Onlangs waren het al de Plump DJ’s die met een keurig album kwamen, nu doet Freq Nasty dat ook. Roots Manuva vervult een gastrol tijdens de track “Boomba Clat”. De track “Amped” zal je waarschijnlijk wel bekend in de oren klinken. Het is een soepele rauwe breakstrack die je zonder moeite aan het dansen zet! Deze track komt ook regelmatig voor op UK Garage compilaties. De track “Clit Licka” klinkt een stuk minder spectaculair dan de titel doet vermoeden. Wat ons betreft is “La Machina Latina” naast het eerder genoemde “Amped” het beste dat je op dit album zult vinden.

Various: “Layo & Bushwacka! - All Night Long” (End Recordings)

Genre: Hip-Hop/ House/ Classics/ Drum & Bass

Datum: 11/2003

De mannen Layo & Bushwacka brengen via het eigen End Recordings een dubbel CD (compilatie) uit met een hele diverse inzet van materiaal. De eerste CD begint met hip-hop, waarna we nog breaks, classics, downtempo en house te horen krijgen. Die diversiteit hoorden we in 2002 ook al terug op het tweede album van de heren (“Night Works”). Op disk 1 staat een briljante Layo & Bushwacka remix voor Orbital’s “Funny Break”, waardoor het al verantwoord is om deze compilatie aan te schaffen. Om nog maar te zwijgen over The Detroit Experiment met “Think Twice”. Disk 1 wordt afgesloten  met de classic “Loveless” van 4hero (vocalen van Ursula Rucker, van het legendarische “Two Pages” album). Disk 2 begint met de Café del Mar classic “Tenarah” van Psychedelic Research Lab! Tof om weer eens te horen! Op het tweede schijfje hoor je vervolgens eigenlijk alleen nog maar stijlvolle (tech)house. Een aanrader!

Jan Akkerman: “C.U.” (Coast To Coast)

Genre: Pop/ Downtempo/ House

Datum: 11/2003

Lekkere spectaculaire naam zul je direct denken. Toch is er wel degelijk wat aan de hand! Voor de productie van deze Nederlandse gitarist is namelijk de hulp ingeroepen van een groot deel van het Soulvation (Ronald Molendijk, Jeroen Rietbergen en anderen) team. Daardoor klinkt dit instrumentale album verfrissend en simpelweg goed! Je hoort in de productie duidelijk de Soulvation sound terug, aangekleed met veel gitaarklanken, met als verschil het non-vocale karakter. De mensen die van Soulvation houden en de vocalen kunnen missen, hebben aan dit album een zeer goede koop! Laat je niet misleiden door deze oer Hollandse naam, maar laat de muziek spreken!

Third Face: “Topics In Practical Science” (Full Cycle)

Genre: Broken Beats/ Downtempo/ Elektronica/ Trip-Hop

Datum: 11/2003

Heel vreemd dit album, is mijn eerste reactie. Verwacht qua tracks een kruising tussen broken beats, downtempo, elektronica en trip-hop. De tracks luisteren allemaal erg goed weg en bevatten het bekende ‘loungey’ gevoel, maar dan wel met een scherper randje. De melodieën zijn soms heel goed verborgen onder de ijzersterke arrangementen. Bij een track als “Making And Destroying Magnets” wordt dit heel duidelijk! Al met al een zeer divers en vooral uitermate vermakelijk album dat je zeker gehoord moet hebben! Een aanrader derhalve!

Various: “Destination:Out II” (Ecco Chamber Vienna)

Genre: Downtempo/ Broken Beats/ Deep-House

Datum: 11/2003

Vorig jaar mochten we het eerste deel uit de ‘Destination:Out’ bespreken op deze site. Toen kwam de compilatie in onze jaar top 10 (van compilaties) terecht. De verwachtingen voor deze nieuwe editie waren dan ook hoog gespannen (net als de hieronder besproken Switch #4). Het concept van ‘Destination:Out’ is om vanuit zoveel mogelijk steden (wereldwijd) exclusief en hoogstaand materiaal samen te brengen. Ook nu is het genieten geblazen van werk door onder andere Spaceboys, Stateless, Meitz (met de toptrack “Awa Mzala”), Loopless, Bobby Hughes Combination en Jazzinho. Ga deze dubbel CD direct scoren is ons advies wederom!

Various: “Switch 4” (N.E.W.S.)

Genre: Grooves/ Breaks/ House/ Electro/ Techno/ Drum & Bass

Datum: 11/2003

Nadat enorm van Switch deel 3 genoten te hebben (mei 2003 uitgebracht), waren de verwachtingen voor deel 4 hooggespannen. Ook ditmaal worden we niet teleurgesteld. Eigenlijk is dit ook vrijwel onmogelijk als je al die grote namen leest op de tracklist. De namen gaan van Tiga, Futureshock, Inner City, Freeland en Trüby Trio tot Freaks, Villalobos, Alexkid, LFO en Audio Bullys. Het doel van de Switch serie is en blijft om het beste uit vele diverse genres te laten horen. Daarom kun je deze overzichten blindelings blijven aanschaffen!

Various: “LateNightTales By Jamiroquai” (Whoa/ Azuli)

Genre: Funk/ Jazz-Dance

Datum: 11/2003

Jay Kay aka Jamiroquai kreeg de mogelijkheid om de nieuwste editie van de ijzersterke ‘LateNightTales’ voor zijn rekening te nemen. Dit doet hij op een bijzonder sterke wijze. Je hoort tijdens het beluisteren van de disk alle invloeden en (mogelijke) inspiratiebronnen voor de eigen Jamiroquai sound voorbij komen. Je krijgt veel funk en dansbare jazz te horen van grote namen als The Commodores, Pointer Sisters, Marvin Gaye, Sister Sledge, José Feliciano (met het altijd prachtige “California Dreaming”), Rufus & Chaka Khan en Ashford & Simpson! Kortom: zowel de liefhebbers van deze serie (of soortgelijke overzichten) en de Jamiroquai fans hebben een sterk overzicht te pakken bij aanschaf! Volgende keer mogen Turin Brakes een editie van deze serie samenstellen.

Various: “Back To Mine - Audio Bullys” (DMC World)

Genre: House (Classics)/ Hip-Hop/ Pop

Datum: 11/2003

Dé sensatie van dit jaar, The Audio Bullys, krijgen hier de kans hun persoonlijke favorieten tentoon te spreiden. Door de jonge leeftijd van de jongens zijn dit veelal 90’s classics geworden uit de dancehoek (onder andere The Prodigy en Dance Conspiracy). De jongens blijken duidelijk fan te zijn van The Stranglers, want deze groep is met twee tracks vertegenwoordigd op deze disk (ook het bekende “Golden Brown”). Naast de eerder genoemde tracks staan er nog genoeg andere mooie nummers op de tracklist van onder andere Wild Child (“Renegade Master”), Roots Manuva, The Kinks, Marvin Gaye, New Horizons, Corrina Joseph (Basement Jaxx productie die de muzikale basis vormde voor “Fly Life”), The Beach Boys en een nieuwe track van de ‘Bullys’ zelf “All Burnt Out”. Een ijzersterke verzamelaar voor de jongere muziekliefhebber.

Praful: “One Day Deep” (Therapy Records)

Genre: Downtempo/ Brazilian Jazz

Datum: 11/2003

Praful gaat in de herkansing! Een verdiende re-release van een instant classic is een feit. Na de originele release in 2001 werd het album vlak na het Amsterdam Dance Event van 2002 opgepikt door een Amerikaans label. Het album werd vervolgens immens populair aan de andere kant van het water! Via distributeur Coast To Coast krijgt dit album nu weer een nieuwe kans in Nederland. Praful bestaat uit diverse bandleden van Project 2000 (een ander belangrijk project op dit Therapy label van Bart Thimbles, die overigens zelf ook veel werk verzette voor dit product). Op diverse tracks, zoals het populaire “Inspiraçao”, zingt Lilian Vieira van Zuco 103 mee. Dankzij nummers als “One Day Deep”, “Let The Chips Fall” (subliem!), “Teardrop Butterfly” en “Corpo Suado” is dit een album dat je absoluut niet mag missen in je CD collectie. Nu is het wachten op het komende Adani & Wolf album.

Steven: “Home Of Burbank Elks” (Kitty-Yo/ PIAS)

Genre: ‘Loungey’ Pop

Datum: 11/2003

Steven komt hier met een fijn, maar kort album. De sound van Steven valt te omschrijven als poppy met veel gitaarinvloeden, gecombineerd met elementen uit de lounge en elektronica. Het sfeertje van Air, Zero 7 en Blue States hoor je zo nu en dan terug in de muziek. De 10 korte tracks op dit album ontlopen elkaar niet zoveel qua kwaliteit en daarom kunnen we spreken van een solide plaat!

Meitz: “Vertikal” (Infracom Records)

Genre: Broken Beats/ Deep-House

Datum: 11/2003

Volker Meitz is een naam die we al regelmatig terugvonden op compilaties de afgelopen periode. Hij bracht onder andere twee vinyl EP’s uit via Sonar Kollektiv. Dit album is een combinatie van vele stijlen geworden. Er zijn duidelijk invloeden waarneembaar uit de broken beats, afro, soul, funk en jazz (fusion). Alle tracks liggen ultiem in het gehoor. Neem nou een track als “White Powder Everywhere”, een sublieme uptempo track met veel gevoel en tevens stoere basslines. De strings zouden zo in een aflevering van The X-Files passen. Ook “Awa Mzala” is een voltreffer van de bovenste plank. Het tempo is wat meer downtempo, maar nog steeds zijn de beats dansbaar en de muzikale invulling is briljant! Na beluistering van alle 12 tracks zul je direct de ‘repeat’ knop zoeken op je CD-speler! Wat ons betreft het album van de maand!

Various: “Nite:Life 017 - Kenny Hawkes” (NRK Sound Division)

Genre: (Deep) House

Datum: 11/2003

Kenny Hawkes scoorde de afgelopen jaren een aantal clubhits met “Play The Game” en “Dance For Me”. Eigenlijk ligt de sound op deze nieuwe editie uit de Nite:Life serie wel in het verlengde van die producties. Je krijgt diepe dansvloergerichte house te horen met weinig spectaculaire melodieën. Qua ritmiek en pakkende basslines valt er echter wel heel veel te genieten. Grappig is dat hij de uit 1995 afkomstige Fresh Tunes #2 van René & Gaston (aka The Good Men) gebruikt. De afsluitende track van Aril Brikka zorgt na afloop voor een tevreden gevoel. Deze sound is enorm populair op clubavonden als Hart in Panama en daarom ben ik ervan overtuigd dat deze compilatie door veel mensen als positief zal worden bestempeld.

Howard Maple: “Mapleism” (Beatservice Records)

Genre: Trip-Hop/ Dub/ Downtempo/ Broken Beats

Datum: 11/2003

Howard Maple is een naam die ik persoonlijk nog niet eerder had gehoord, maar nu niet zo snel meer zal vergeten. Op dit album krijg je behaaglijke muziek te horen met een grote diversiteit. Stijlen als trip-hop, dub, downtempo en broken beats gaan hand in hand. De track “Springtime” is hier een mooi voorbeeld van. Kille vrouwelijke vocalen worden gestrooid over een klankentapijt dat warm aanvoelt, een sterke combinatie. “Red” doet qua beats een beetje aan Thievery Corporation denken, terwijl “Chicken Run” weer een speelse, experimentele sound laat horen. Conclusie: “Mapleism” is een erg apart, maar vooral prettig album. Geproduceerd met oog voor detail. Check www.howardmaple.com voor meer informatie.

Room 5: “Music & You” (Noise Traxx)

Genre: Funky House

Datum: 11/2003

Room 5 was afgelopen zomer (samen met Oliver Cheatham) niet weg te denken uit de charts door de track “Make Luv”. Ook de opvolger “Music & You” zal weer voor veel tevreden gezichten gaan zorgen. Het complete Room 5 album is inmiddels uit en buiten deze twee hits kun je genieten van meer van hetzelfde. Producer Vito Lucente weet prima dansbare tracks met een funky gevoel neer te zetten. Uiteraard komt ook de oudere single “Think About U” voorbij met de sample van “Saturday Love” (Cherelle with Alexander O’Neal). Voor de rest zijn het allemaal prima tracks, waarvan enkele tracks wellicht chartpotentie hebben. Een prima album met meer van het bekende concept.

Benny Benassi Presents ‘The Biz’: “Hypnotica” (Energy Prod.)

Genre: Electro-Trance

Datum: 11/2003

Distributie: Digidance

Heel apart, dit album van Benny Benassi. Zijn megahit “Satisfaction” deed het de hele zomer goed op zowel festivals, dancefeesten als in de charts. De sound bleek duidelijk een gat in de markt. Vaak is het (met tijdsdruk) snel gemaakte album dan een slap geheel met enkel opvullers, maar daar is hier totaal geen sprake van. De sound en productie van “Satisfaction” hoor je nog wel terug in diverse andere nummers, maar toch is het allemaal niet zo plat. “Inside Of Me” is duidelijk een vervolg op, maar dat is eigenlijk één van de weinige momenten waarop je van echt kopieergedrag kunt spreken. Ik wil dit album zelfs avontuurlijk en vermakelijk noemen!

Red Snapper: “Redone” (Lo Recordings)

Genre: Trip-Hop/ Broken Beats/ Downtempo/ Elektronica

Datum: 11/2003

Red Snapper, wie kent ze niet? Deze trip-hop formatie draait al een flinke tijd mee en heeft al verscheidene hitjes op zijn/haar naam staan. Red Snapper bracht dit jaar het gelijknamige “Red Snapper” album uit, dus je voelt het alweer aankomen: tijd voor een remix overzicht. Vele onbekende namen remixen het sterke werk van Red Snapper naar een langere houdbaarheid. Een bekendere naam tussen de remixers is Blue States (valt in de categorie Zero 7 en Air). Zijn stijl is direct herkenbaar in de remix en kenners weten dan dat het goed is. De disk begint eigenlijk direct ijzersterk en zakt dan beetje bij beetje in, wat toch wel jammer te noemen valt. Sterkste remixen zijn: de Broadway Project remix voor “The Quiet One” en de Depth Charge + Blue States remixen voor Regrettable.

Various: “Super Natural Musique” (Extrema Music)

Genre: Broken Beats/ Nu-Jazz/ Downtempo/ Latin & Deep-House

Datum: 11/2003

“Super Natural Musique” is een uiterst prettig concept van Extrema Music. De CD begint met het filmische en tevens prachtige “Extravagance Curly” door Electric Puha. De toon is direct gezet en met sterke bijdragen van onder andere Butti 49, S-Tone Inc., Gotan Project en de bekende latin housekraker “Caliente” van DJ Madskillz wordt je langs een indrukwekkende tracklist gevoerd. “Jaleo” van Trüby Trio feat. Concha Buika rekenen wij hier tot het absolute hoogtepunt, maar je moet als luisteraar dan wel van ‘Flamenco’ houden. Deze CD kun je echter ‘in the blind’ aanschaffen!

Ennio Morricone: “Remixes - Volume 1” (Compost Records)

Genre: Broken Beats/ Nu-Jazz/ Downtempo

Datum: 11/2003

Compost released de komende maanden 2 disks met remixen van het werk van de legendarische Ennio Morricone (geen introductie nodig). Voor dit eerste deel gingen onder andere International Pony, Alex Attias, Hakan Libdo, Hird, Needs, Butti 49 en The Amalgamation Of Sounz de uitdaging aan om het originele werk te vertalen naar het heden. Dat lukt in de meeste gevallen bovengemiddeld goed. Neem nou de Alex Attias versie voor “Le Foto Proibite Di Una Signora Per Bene”. Een heerlijke plaat om op te dansen met fantastische zangkoren (geen spreekkoren). Ook de Swell Session versie voor “The Good, The Bad And The Ugly” is van een torenhoge kwaliteit. Heerlijke broken beats schieten door je speakers in combinatie met uiterst fijne melodieën! Eigenlijk kun je dit soort disks van Compost gewoon blindelings kopen, want Compost is  en blijft ‘kwaliteit’.

Various: “Everybody By Sander Kleinenberg” (Renaissance)

Genre: Progressive House

Datum: 11/2003

Sander Kleinenberg eindigde ook dit jaar weer hoog in de DJ Top 100 lijst van het Engelse ‘DJ Magazine’. Op deze nieuwe compilatie strooit Kleinenberg met progressive house in de meest brede zin van het woord. De toon die Kleinenberg over het algemeen zet is lekker sferisch en behaaglijk. Je hoort af en toe wat elementen uit de disco opduiken, wat toch wel een meerwaarde voor deze compilatie betekend! Op disk 2 staat een leuke Ewan Pearson remix voor Seelenluft’s “Manilla” (met die vreselijke vocalen, maar in originele vorm fantastisch door de mooie melodieën). Met Nicolas Vallée’s “New New York” krijg je de eerder getypeerde progressive disco te horen, wat erg fijn klinkt en erg goed geproduceerd is! Na 2 disks te hebben beluisterd kunnen we spreken van een uiterst diverse compilatie met zowel veel productionele hoogstandjes, maar ook muzikaliteit! Een compliment waard!

Dave Clarke: “Devil’s Advocate” (Skint Records)

Genre: Techno/ Tech-House/ Electro/ Hip-Hop

Datum: 11/2003

Distributie: Sony Music

Dave Clarke is terug met een verse single en een nieuw album, “Devil’s Advocate” genaamd. Het album is erg divers te noemen. “Blue On Blue” is bijvoorbeeld een opvallend uitstapje naar de hip-hop. De CD begint met die nieuwe single “Way Of Life” (met DJ Rush) die weer dat gemoedelijke oldschool gevoel bevat! De vorige single “The Wolf” staat natuurlijk ook op deze disk. Bij “Deo Gratias” zul je direct denken aan Jeff Mills, maar wel een nieuwe variant op zijn typerende sferische muziek. Met “Disgraceland” krijg je electro(clash) te horen, maar dit is niet echt overtuigend. Afsluiter “Addendum” is erg fraai, maar ook rauw in combinatie met broken beats. Uiteindelijk kunnen we spreken van een gemiddeld album met enkele zeer sterke tracks.

Various: “Excellounge - The Grooves” (Moving Coil Music)

Genre: Jazzy Lounge/ Deep & Funky House

Datum: 11/2003

DJ Denardo Dolphy stelde deze jazzy loungecompilatie samen. Naast de vele jazzy invloeden hoor je ook wat funky & deep-house voorbij komen. Op dit overzicht kun je veel bekende namen vinden zoals Llorca, St. Germain, Room 5 feat. Oliver Cheatham, Moby feat. Angie Stone, Gare Du Nord en Peven Everett. Het ingetogen “Sold My Soul“ van Robert Walker is wellicht het beste dat je op deze wat wisselvallige compilatie zult terughoren. Dit is in ieder geval geen disk om over naar huis te schrijven.